søndag den 19. september 2010

Haifa

Kaere alle.

I fredags ankom jeg til Haifa (en time med tog fra Tel Aviv). Alt i alt en meget smuk by, men min tid her har foerst og fremmest vaeret fremragende, fordi mit hostel har et suveraent faellesomraade baade ude og inde.

Fredag og i dag gik jeg lidt rundt i byen, mens vi i gaar var paa stranden. Alt var fuldstaendigt doedt loerdag pga. Yom Kippur, saa vi gik ude midt paa de store veje. Begge aftener har vi drukket oel om aftenen. Jeg holder mig til Goldstar (israelsk), mens de fleste andre drikker Carlsberg og Roed Tuborg!

Jeg har sammen med to tyskere (en dreng og en pige (tyskerne er OVERALT)) lejet en bil (Hyundai med automatgear), saa i morgen og de naeste par dage skal vi rejse rundt i omraadet nord for Haifa, i det nordlige Gallilaea og i Golan. Omraader som klart bedst egner sig til selv at have en bil. Tror det bliver rigtigt godt!

Torsdag tager jeg til Nazareth med eller uden tyskerne.

Er vejret godt i DK? :)


Kristian

3 kommentarer:

  1. Hej Graven

    Vejret er blæsende og koldt. Det regner en del og efteråret er på vej! :)
    Ikke desto mindre er der sidste runde for Doglø i morgen, og onsdag i samme uge tager Varde IF imod Brøndby på Sydbank Arena. Den bliver sendt direkte på Canal6 :) Viby tager imod FCK på Viby Stadion.

    Har lige læst alle dine posts, og det lyder jo som om du har det strålende - godt at høre. Har meldt mig på som læser af din blog, formentligt får jeg så mails når du tilføjer nyt.

    Ellers er DK stille og rolig.

    Kærligste hilsner
    Jacob

    SvarSlet
  2. ps. hvorfor er der tyskere overalt?

    SvarSlet
  3. Sådan noget lort: http://www.nytimes.com/2010/09/23/world/middleeast/23mideast.html?_r=1&partner=rss&emc=rss

    Salam!

    SvarSlet